מעוף קריאטיב // מילים, זה כל הסיפור

דף הבית » בלוג » כתיבה לאתרי אינטרנט – צעד שני: על מה כותבים?

כתיבה לאתרי אינטרנט – צעד שני: על מה כותבים?

מוכנים להתחיל לכתוב? רגע לפני שהמקלדת נכנסת לכוננות ספיגה, חשוב לדעת: הפעולות שתעשו לפני התחלת הכתיבה עשויות מראש לחרוץ את גורלם של הדפים שכתבתם.

ללא ספק, כתיבה שיווקית טובה היא פעולה חיונית שהופכת גולשים ללקוחות נאמנים. אז מדוע בכל זאת כתיבה לאתרים, גם אם היא מתבצעת על הצד הטוב ביותר, הרבה פעמים אינה משיגה את המטרה?  פשוט כי היא לא מספיק נגישה לקהל המטרה. יתכן  למשל שהתוכן כתוב בצורה טובה, אך עוסק בנושא שאינו מעניין מספיק את קהל היעד. לחילופין יכול להיות שהנושא מעניין, אך נמצא הרחק מאחור בתוצאות החיפוש של גוגל ולכן לקוראים אין הזדמנות להגיע אליו. איך מטפלים בסוגיות חשובות אלו לפני שניגשים למלאכת הכתיבה?

"אין שום רע בשינוי, אם הוא מתבצע בכיוון הנכון". ווינסטון צ'רצ'יל

בניית אסטרטגית תוכן

גם כאשר נוהגים במכונית הכי טובה בעולם, קשה להגיע ליעד אם לא יודעים את הדרך אליו. בניית אסטרטגיית תוכן היא ה GPS שיסייע לכם לנווט  אל היעד (יותר חשיפה, יותר לקוחות) באמצעות כתיבה שיווקית אפקטיבית. בפשטות, אסטרטגיית התוכן מסייעת לנו לקבוע על איזה נושאים לכתוב, בהתבסס על שני שיקולים עיקריים.

מוכנים לשעוט קדימה? מקור תמונה: Creative Commons by Martin Pettitt

 

שיקול 1: כתיבה לאתרי אינטרנט עפ"י נתוני "רייטינג"

מה הלקוחות הפוטנציאלים שלכם מחפש באינטרנט? אם בבעלותכם למשל חנות מחשבים, חשוב לדעת אילו מילות חיפוש הם מקלידים בגוגל ולכתוב על אותם הנושאים. גם כי אלו הדברים שבאמת מעניינים את הלקוח הפוטנציאלי, וגם כי שימוש בביטויי חיפוש פופולריים יסייע לכם להתקדם במעלה תוצאות החיפוש. לשם כך קיימים מגוון כלים חינמיים, שהפופולרי שבהם הוא כלי מילות המפתח של גוגל, המסייע לכם לראות לכמה חיפושים בחודש זוכה כל אחד מביטויי המפתח החשובים בתחומכם. כך למשל בתחום המחשוב הביטוי "מחשבים ניידים מומלצים" זוכה ל 1900 חיפושים חודשיים ו"מחשבים למכירה" ל 2900 חיפושים. לפיכך, כתיבה על שני נושאים אלו יכולה לשפר את החשיפה לה תזכה חנות המחשבים.

שיקול 2: הגדלת החשיפה לתכנים

כאמור, ככל שנשלב ביטויי מפתח פופולריים בעת כתיבת תוכן לאתרים, כך התוכן יופיע במקומות בולטים יותר במנועי החיפוש. הוצאת קישורים מביטויים אלו אל דפים מרכזיים באתר התדמית (למשל קישור מהביטוי "מחשבים למכירה" במאמר שכתבתם יוביל לקטלוג המוצרים של החברה), ידחוף קדימה גם את הדפים הללו.

יודעים כבר על איזה נושאים אתם הולכים לכתוב? בפוסט הבא נלמד איך לגרום לגולש לגמוע בשקיקה את הדף שכתבתם.

ממשיכים עם כתיבה לאתרי אינטרנט – צעד שלישי: לעלות לכותרות.

כתיבת תגובה