מעוף קריאטיב // מילים, זה כל הסיפור

דף הבית » בלוג » כתיבה לאתרי אינטרנט – צעד שלישי: לעלות לכותרות

כתיבה לאתרי אינטרנט – צעד שלישי: לעלות לכותרות

לאחר שהנחנו את היסודות לכתיבה שיווקית אפקטיבית, אפשר להתמקד בכתיבה. מתחילים מבחירת מילים נכונה בכותרת – לא תאמינו איזה הבדל יכולות לעשות 6-7 מילים…  

סביר להניח שבשבוע האחרון חלפתם, בקניון או ברחוב, על פניהם של עשרות חלונות ראווה. כמה מהם באמת משכו את תשומת לבכם? סביר להניח שחלונות ראווה בודדים, אם בכלל, גרמו לכם להפנות את המבט ואפילו לפסוע אל תוך החנות. בכדי שזה יקרה, צריך להיות משהו שונה בעיצוב החלון שימשוך את תשומת לבכם.

בדיוק באותה הצורה, הכותרת הראשית של המאמר משמשת כחלון הראווה של התוכן שלכם. הצליחה לכם הכותרת? תגרמו לגולש לצלול לתוך התוכן. לא הצליחה? הוא יעבור ל"חלון הראווה" הבא. קופירייטינג טוב מתחיל בכותרת מושכת – ולכן ריכזנו עבורכם 3 דרכים ליצירת כותרות מנצחות.

איך נראה חלון הראווה של העסק שלך? מקור תמונה: Creative Commons by debs-eye

המדריך ליצירת כותרות מנצחות

80% מהגולשים מחפשים באינטרנט מדריכים בנושאים שונים: מדריכי בישול, מדריכי טיולים, מדריכי שיווק עצמי ועוד. למשל, כאשר מקלידים בגוגל "המדריך ל…" עולות ההצעות הבאות:

 

מקור תמונה: צילום מסך, גוגל ישראל

ואם זה מה שמעניין את הלקוחות שלכם – תיידעו אותם שאצלכם הם ימצאו בדיוק את מה שהם מחפשים! תנו ללקוחות הפוטנציאליים שלכם את ההרגשה שכל המידע הרלוונטי נמצא בהישג ידם, אם הם רק ימשיכו לקרוא את המאמר שכתבתם. כותרות לדוגמא:

קופירייטינג בכותרות: מהי הדרך הטובה ביותר לעורר סקרנות?

כפי שאפשר ללמוד מהכותרת מעלה, שאילת שאלות היא מחולל הסקרנות הטוב ביותר. אחרת סביר להניח שלא הייתם ממשיכים לקרוא… בני אדם מטבעם הם יצורים סקרניים, במיוחד כאשר מדובר בנושאים שמעניינים אותם ממילא. בעת כתיבה לאתרי אינטרנט, נסחו את כותרת המאמר בצורת שאלה המעניינת את קהל המטרה. התגובה הכמעט אוטומטית של רוב הגולשים תהיה לקרוא את הטקסט בחיפוש אחר התשובה. לדוגמא:

כתיבה שיווקית: תועלות מגדילות הכנסות

דיוויד אוגילבי נהג לומר "תמכרו שינה טובה, לא את המזרן". ואכן, את הלקוחות שלכם לא מעניין המפרט הטכני של המוצר – זה ששואב האבק מצויד בהספק של W 900  או שהמחשב הנייד מצויד במעבד ארבע ליבות. כן מעניין אותם, לעומת זאת, שהשואב מנקה בקלות לכלוכים עקשניים משטיחים ושגם היישומים הכבדים ביותר יפתחו במהירות שיא במחשב הנייד המשוכלל. דברו עם לקוחותיכם בתועלות – ספרו מה יוצא להם מרכישת המוצר או השירות כבר בכותרת. למשל:

אחרי שיצרתם כותרת ראשית שהגולש לא יוכל לעמוד בפניה, זה הזמן לקיים את ההבטחה בגוף התוכן באמצעות כתיבת תוכן לאתרים. איך עושים את זה? על כך במאמר הבא – כתיבה לאתרי אינטרנט: צעד רביעי.

כתיבת תגובה